met de nieuwsbrief van Groen educatief bent u altijd als eerste op de hoogte Bekijk online
Beste lezer, 

Namens Groen educatief sturen wij u de laatste nieuwsbrief van dit schooljaar. 
Er zijn op dit moment veel methodes in ontwikkeling en we zijn blij dat we als team deze methodes in het nieuwe schooljaar aan u kunnen leveren.

Voor nu willen we u bedanken voor het vertrouwen dat u ook dit jaar weer in ons heeft gesteld. 
Wij wensen u een heerlijke en welverdiende vakantie toe en zien uit naar het nieuwe schooljaar!

Een hartelijke groet, 

Team Groen educatief 

 
 
In deze nieuwsbrief:
» SchrijfOceaan is door de test: vraag nu de digi-demo aan 
» Voorschotbenadering van TaalOceaan beschikbaar: bekijk nu de eerste routine!
» De roostertool staat klaar voor het nieuwe schooljaar - Mijn Hoor het Woord
» Verbeteringen bij Bas in de klas - digibordsoftware
» Wilt u meer inzicht in de kwaliteit van uw leesonderwijs? 
 
 
SchrijfOceaan is door de test:
vraag nu vrijblijvend de digidemo aan!

De ontwikkelingen rondom groep 3 van SchrijfOceaan zijn nog steeds in volle gang! We hebben de afgelopen twee weken een test van de digibordsoftware gedaan, in samenwerking met een aantal testscholen. Deze scholen hebben de methode erg positief ontvangen. We sleutelen op dit moment nog aan een paar laatste verbeterpunten. Bent u ook benieuwd naar de software? Vraag dan de demo aan!

Probeer de digidemo »

 

 
 
Voorschotbenadering van TaalOceaan beschikbaar:
bekijk nu de eerste routine! 
In groep 3 leren we onze kinderen aanvankelijk lezen. Om de kinderen alvast voor te bereiden op het leesonderwijs is er nu een Voorschotbenadering ontwikkeld. Hierin zitten in totaal 36 routines waarin de kinderen alvast kennis maken met verschillende aspecten van leesonderwijs. Deze Voorschotbenadering is in principe ontwikkeld aan de hand van de methode TaalOceaan, maar ook prima te gebruiken als voorloper van andere methodes voor aanvankelijk lezen.

Nieuwsgierig geworden? Lees alvast de algemene informatie (klik hier) of bekijk de eerste routine!
 
Bekijk het materiaal »
 
 
De roostertool staat klaar voor het nieuwe schooljaar
Mijn Hoor het Woord
De afgelopen periode is er gewerkt aan een update van de roostertool. Ten opzichte van de tool van vorig jaar is de nieuwe gebruiksvriendelijker en meer up-to-date dan die van vorig jaar. Dankzij de roostertool kunt u dus eenvoudig zelf uw jaarplanning maken voor de dagopeningen. Benieuwd hoe deze tool werkt? Bekijk dan de handleiding op onze website.

Om u te ontzorgen zijn er ook weer standaardroosters beschikbaar voor schooljaar 2021-2022. Ook deze vindt u deze onder roostertool op onze website.
Bekijk hier »
 
 
Verbeteringen binnen Bas in de klas - digibordsoftware

De Bas in de klas digibordsoftware is in gebruik en ook nog steeds in ontwikkeling. We willen dat alles zo goed en fijn mogelijk werkt. De gebruksvriendelijkheid staat bij Bas in de klas hoog in het vaandel. Hieronder een aantal verbeterpunten:

  • Op de hoofdpagina van het LVS is nu een nieuw overzicht te vinden. In dit overzicht kunt u in één oogopslag zien hoe uw leerlingen presteren.
  • In de lessenconfiguratie hebben we een vinkje toegevoegd die ervoor gaat zorgen dat een les "op slot" gaat zodra deze voldoende is gemaakt. Deze kunt u na de update vinden onder stap 4 van de lessenconfiguratie.
  • De prestaties van de leerlingen worden nu nog overzichtelijker gepresenteerd: bij de resultaten van de individuele leerlingen hebben we een onderscheid gemaakt tussen rekenen en taal, door middel van een tabblad. Verder hebben we duidelijk gemaakt om welke doos of la het gaat door middel van een kleur en een cijfer.
Probeer de demo »
 
 

Meer inzicht in de kwaliteit van uw leesonderwijs met TaalOceaan?
Doe mee aan het leesonderzoek van de Universiteit van Amsterdam en krijg inzicht in de leeskwaliteit van uw school

TaalOceaan doet mee met een leesonderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Op deze manier willen we onderzoeken of TaalOceaan het als leesmethode goed doet.  

Wat houdt het in? Bij het onderzoek zullen o.a. worden gebruikt: Vragenlijsten, Observaties en Leerlingvolgsysteemgegevens. De voorlopige onderzoeksvraag is: Hoe kan de leerkracht zijn/haar leerkrachthandelen vormgeven zodat alle kinderen in groep 3 goed leren lezen?  
Wat levert het een school/leerkracht op?
  • Inzicht in het verloop van het leren lezen 
  • U kunt als school uw eigen onderzoeksvragen aanreiken en zo meer inzicht krijgen in de kwaliteit van uw leesonderwijs
  • Actiepunten voor het eigen beleid op de school/scholen;
  • Inzicht in effectieve interventies voor risicolezers.
Wilt u meer weten over de deelname en de geschatte tijdsbesteding, of als u zich wilt aanmelden voor het leesonderzoek, neemt u dan contact op met Judith Boertjens, uitgever educatief, judith.boertjens@royaljongbloed.com
Contact »
Relatiebeheerders
Voor meer informatie over producten of om te bestellen kunt u terecht bij uw schoolleverancier of relatiebeheerder:
Dick te Brake    René Slotboom
   06-15539719  rene.slotboom@royaljongbloed.com
Henk Wilpstra   Henk Wilpstra
   088-3263395
 henk.wilpstra@royaljongbloed.com
Volg ons voor het laatste nieuws:   Facebook
Copyright © 2021 | Groen Educatief
U bent geabonneerd op onze nieuwsbrief met emailadres: helpdesk@jongbloed.com